*Tilaisuus on päättynyt* Myynnin ja markkinoinnin yhteinen suunta 2024 / Helsinki 9.11.2023

October 18, 2023

Tule katkaisemaan marraskuun harmaus, tapaamaan kollegoita ja inspiroitumaan myynnin ja markkinoinnin ajankohtaisista teemoista! MyyntiKollektiivi ja MarkkinointiKollektiivi yhdessä kutsuvat sinut ikuiseen kesään, lämpimälle valkoiselle hiekalle, Biitsi.fi-tiloissa järjestettävään Myynnin ja markkinoinnin yhteinen suunta 2024 -tilaisuuteen.

  • Milloin: torstaina 9.11.2023 klo 8.30–12.00
  • Missä: Biitsi.fi-tiloissa, Mall of Tripla (Fredikanterassi 1, 00520 Helsinki)
  • Hyvä tietää: Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton (lämpöä on +26 astetta ja varpaita hellii valkoinen hiekka)

Tässä tilaisuudessa otetaan myynnille ja markkinoinnille yhteistä suuntaa asiakassuhteiden kehittämiseen. Kuinka monikanavaista luottamusta rakennetaan, miten luodaan arvoa strategisella kumppanuudella? Tarjolla vertaistukea ja konkreettisia yhteistyövinkkejä.

Saat tilaisuudesta kaiken irti, kun saavut paikalle aamukahville heti klo 8.30 ja viihdyt mukana koko aamupäivän aina klo 12 saakka. Tilaisuudessa on varattu runsaasti aikaa verkostoitumiselle.

Tilaisuudesta ei tule streamia tai videotallennetta: olemme paikalla kokemassa jotain vain tässä hetkessä. Kutsu myös kollegasi mukaan ja tulkaa inspiroitumaan yhdessä.

--------
Tilaisuuden puheenvuorot:

Kuinka teet ostajasta asiakkaan
  • Kun myyjät ja markkinoijat ovat itse innoissaan omista jutuistaan, voi ostajan huomiointi unohtua. Markkinoija on vasta pukemassa asiakkaalle ostohousuja jalkaan, kun myyjä jo odottaa presentaatio kainalossaan omaa vuoroaan, ja asiakas on ihmeissään, että minkä junan kyytiin tässä onkaan hypätty.
  • Petri Matero (Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA asiantuntijapuhuja) kertoo puheenvuorossaan, miten rakennat monikanavaista luottamusta ja miten kehonkieli vaikuttaa asiakassuhteen luomiseen ja luottamukseen. Kuulet myös startup-maailman parhaat opit, miten saat myyntipitchin käytyä läpi vaikka vartissa.
Moderni myynti nyt ja tulevaisuudessa
  • Mitä on hyvä tietää myynnin arvomaailmojen transformaatiosta? Millainen on modernin myynnin arvoketju?
  • Kert Kenner (Kenner Company) kertoo menneen ajan ja modernin myynnin välisistä eroista, sekä myynnin arvomaailmojen muutoksesta ja nykypäivän asiakkaiden arvostamista tekijöistä. Tutkimusten valossa mitä b2b-ostajat arvostavat, ja millainen on b2b-ostaja vuonna 2024?
Miten auttaa myyjiä onnistumaan, kun aikaa ja resursseja on vähän?
  • Millainen on meistä jokaisen vastuu varmistaa, että uudet myyjät saadaan organisaatioissa mukaan mahdollisimman sujuvasti? Kuinka kohdennettu tieto asiakasprofiileista ja -segmenteistä voi tehdä myynnistä tehokkaampaa ja tuloksellisempaa?
  • Juho Koski (Zimple) pureutuu suomalaisen pk-sektorin myyntijohtajien ja tiiminvetäjien haasteisiin. Miten voimme antaa tiimeillemme oikeat työkalut, kun aikaa myyntiprosessien ja strategioiden kehittämiseen on rajallisesti? Juho pyrkii olemaan esittelemättä taas uuden myynnin pelikirjan, mutta jotain kotiinvietävää hän on kaikille keksinyt.
Kaverista kumppaniksi: myynnin ja markkinoinnin yhteistyön vahvistaminen
  • Myynnin ja markkinoinnin välinen yhteistyö ei ole kitkatonta, ja kaikilla osapuolilla on varmasti parannettavaa. Syyttelyn sijaan parasta olisi haluta aidosti ymmärtää toista osapuolta ja kääriä hihat yhdessä.
  • Santtu Kottila (MyyntiKollektiivi & MarkkinointiKollektiivi) antaa vinkkejä sekä myynnille että markkinoinnille, kuinka siilojen välistä kitkaa vähennetään ja lisätään kaikkien arkeen energiaa ja iloa. Miten myynti ja markkinointi tuodaan oikeasti yhteen ihan arjen tasolla? Miten käydä jatkuvaa dialogia osastojen välillä? Mikä on empatian rooli kaikessa tässä ja miten kaverin työhön on tehokkainta tutustua?

-----------

Aamupäivän aikataulu:

  • Klo 8.20 ovet auki
  • Klo 8.30 aamukahvit ja verkostoitumista
  • Klo 9.00 puheenvuoroja ja verkostoitumistaukoja
  • Klo 12.00 tilaisuus päättyy viimeistään

Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta. Tilaisuuden tuottavat MarkkinointiKollektiivi ja MyyntiKollektiivi. Tilaisuuden mahdollistavat Biitsi.fi, Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA, Zimple ja Kenner Company.

Tilaisuus on osallistujille maksuton ja kaikille avoin.