Myyntipuhe-podcast

Lyhyttä ja ytimekästä puhetta myynnistä myyjille.

Myyntipuhe on MyyntiKollektiivin tuottama podcast, jossa lyhyesti ja tehokkaasti vastataan MyyntiKollektiivin yhteisön jäsenten kysymyksiin myynnistä, ja annetaan käytännönläheisiä vinkkejä myyntijohtajan ja myyjän arkeen. Vastaajina toimivat vaihtuvat vieraat. Keskustelussa mukana MyyntiKollektiivin tuottajat. 

Ota Myyntipuhe seurantaan Spotifyssa tai Youtubessa, niin pysyt aina ajan tasalla uusimmista jaksoista!

Myyntipuhe Jakso 13: Mistä löydät motivaatiota myyntityöhön oikein huonona päivänä, Antti Seppälä?
Mistä motivaatiota? Väärä kysymys! Myyntipuheen vieras Antti Seppälä kyseenalaistaa koko ajatuksen, ja paljastaa, että kyse on usein järjestelmän puutteesta, ei henkilökohtaisesta inspiraatiosta. Jaksossa pureudutaan siihen, miten huonoina päivinä myyntityön tueksi tarvitaan ennen kaikkea kunnolliset rakenteet: laadukkaat liidilistat, riittävät volyymit ja systemaattinen soittotyön mittaaminen. Antti kertoo, miten oikea johtaminen ja selkeä systeemi voivat kantaa myyjää huonoimpienkin hetkien yli – ja miksi pelkkä "yrittäminen enemmän" ei riitä.
November 7, 2024
lue lisää!
Myyntipuhe Jakso 12: Mihin myyjän aika menee, ja mihin sen pitäisi mennä, Aamer Hasu?
Miksi niin moni myyjä käyttää ajastaan vain 30 % varsinaiseen myyntiin? Aamer Hasu(Vainu) paljastaa, mihin myyjien aika todella kuluu – ja miten sen saisi oikeasti tuottamaan tulosta. Jaksossa sukelletaan tiukasti rutiineihin ja ajankäyttöön: mitä jokaisen myyjän tulisi kalenteroida, miten prospektointia voisi tehdä fiksummin ja miten minimoida turhat tehtävät. Aamer nostaa esiin myös kriittisen kysymyksen: käytätkö aikasi oikeisiin asiakkaisiin?
October 30, 2024
lue lisää!
Myyntipuhe Jakso 11: Kohderyhmän ymmärrys outbound-työssä, Antti Seppälä
Tässä jaksossa Antti Seppälä (Dista) kertoo, miten kohderyhmän syvällinen ymmärrys tehostaa outbound-työtä. Antti antaa näkemyksiään siihen, miten työssä kannattaa hyödyntää dataa, ja millä keinoilla omaan unelmasegmenttiin pääsee kiinni parhaiten. Lisäksi Antti jakaa käytännön vinkkejä kohderyhmän koon ja tavoittamismetodien arviointiin sekä resurssien järkevään käyttöön.
October 24, 2024
lue lisää!
Myyntipuhe Jakso 10: Millainen on hyvä outbound-myyjä, Saara Vehoniemi?
Tässä jaksossa pohditaan mistä hyvät outbound-myyjät on tehty. Vieras Saara Vehoniemi (Inhouse Group) nostaa esiin tunneälyn merkityksen, rohkeuden olla utelias ja halun kehittyä jatkuvasti. Saara mukaan huippumyyjät arvostavat perusasioita, oppivat kohtaamisista ja sietävät myös negatiivisia tunteita. Jaksossa pohditaan mm. itsetuntemuksen ja sisäisen motivaation roolia sekä pitkän pelin merkitystä myyntityössä.
October 16, 2024
lue lisää!
Myyntipuhe Jakso 9: Mitä vaaraa siinä on, jos yritys rekrytoi vain samankaltaisia myyjiä, Enna Forsström?
Tässä jaksossa pohditaan, miksi samankaltaisten myyjien rekrytointi voi olla riskialtista yritykselle. Enna Forsström (Wise People Group) käy läpi, kuinka homogeeninen ajattelu myyntitiimissä voi estää tiimin kehittymistä ja sopeutumista markkinoiden muutoksiin. Keskustelussa käsitellään myös sitä, miten diversiteetti myyntitiimissä voi parantaa tiimin innovatiivisuutta ja päätöksentekoa. Enna antaakin jakoon vinkkinsä, miten rakennetaan toistensa osaamista rikastuttava ja täydentävä myyntitiimi.
October 9, 2024
lue lisää!
Myyntipuhe Jakso 8: Numeroilla johtaminen, CRM ja ennustettavuus: Voiko pipelinea johtaa, Antti Seppälä?
Tässä jaksossa pohditaan, onko pipelinen johtaminen mikromanageerausta vai voiko sitä tehdä hyvin, ja aiheeseen vastaa Antti Seppälä (Dista). Antin mukaan mikromanageeraukseen ei tarvitse lähteä, mikäli organisaatiolla selkeä toimintamalli, jota ei tarvitse vahtia. Esimerkkinä Antti nostaa niinkin yksinkertaisen asian kuin aina seuraavan keskusteluhetken kalenteroimisen sekä asiakkaan että myyjän kalenteriin. Keskustelusta selviää, mihin kaikkeen tällä on vaikutusta, ja mitä siitä parhaassa tapauksessa seuraa sekä myynnin johtamisen että yksittäisen myyjän tekemisen kannalta.
October 3, 2024
lue lisää!
Myyntipuhe Jakso 7: Miten ostajalle pitäisi myydä, Aamer Hasu?
Jaksossa Vainun Aamer Hasu jakaa näkemyksiään siitä, miten markkinointijohtajalle tulisi myydä. Hän painottaa, että myyjän olisi hyvä pyrkiä ymmärtämään ostajan arki ja ajankohta, jolloin yhteistyölle voisi olla tarvetta. Aamer muistuttaa, että kukaan ei kaipaa geneerisiä, epärelevantteja yhteydenottoja, ja rohkaisee myyjiä kuuntelemaan tarkasti ja tarjoamaan konkreettisia ratkaisuja, jotka auttavat ostajaa päätöksenteossa. Hyvätkin ideat unohtuvat helposti arjen tulipalojen keskellä, ellei myyjä toimi proaktiivisesti.
September 26, 2024
lue lisää!
Myyntipuhe Jakso 6: Mikä on myynnin pelikirja ja mitä sillä tehdään, Saara Vehoniemi?
Jaksossa Saara Vehoniemi (Inhouse Group) avaa myynnin pelikirjan merkitystä käytännön työkaluna myyjien arjessa. Saara kertoo, miten pelikirja auttaa konkretisoimaan yrityksen arvot konkretian tasolle ja tarjoaa selkeitä ohjeita onnistumiseen. Jaksossa pureudutaan myös siihen, miksi pelikirjat usein jäävät käyttämättä ja miten ne voidaan rakentaa arkea tukevaksi työkaluksi.
September 16, 2024
lue lisää!
Myyntipuhe Jakso 5: Mistä tiedän rekrytoidessa, tuleeko kyseinen myyjä pärjäämään meillä, Enna Forsström?
Myyntipuheessa pohditaan, mistä tietää, tuleeko rekrytoitava henkilö pärjäämään kyseisessä työssä. Enna Forsström ((Wise People Group) muistuttaa, että vaikka mitään universaalia totuutta hyvän myyjän kriteereistä ei ole, löytyy datasta apua myös tämän harkinnan tueksi. Enna käy läpi selittävät tekijät, jotka hyviä myyjiä yhdistää, ja nostaa esiin henkilöarvioinnin ja intuition tärkeyden. 
September 5, 2024
lue lisää!
Myyntipuhe Jakso 4: Miten voi tukea asiakasta sisäisessä myynnissä, Antti Seppälä?
Myyntipuhe-podcastissa kysytään Antti Seppälältä (Dista Oy), miten asiakasta voi tukea sisäisessä myynnissä. Antti käy läpi välipelin tärkeyttä, ja sen varmistamista, että päätöksenteon tukena on oikeat tiedot. Hyvinä vinkkeinä Antti nostaa mm. suojatut videotervehdykset ja muihinkin kuin omaan yhteyshenkilöön hyvien suhteiden luomisen. Päätöksentekijöinä kun on aina kuitenkin ihmiset.
August 29, 2024
lue lisää!
Myyntipuhe Jakso 3: Millainen on hyvä myyntikulttuuri ja miten se rakennetaan, Saara Vehoniemi?
Jaksossa tartutaan perustavanlaatuiseen kysymykseen: myyntikulttuuriin ja sen rakentamiseen. Saara Vehoniemi (Inhouse Group) muistuttaa, että myyntikulttuuri on olemassa, halusi sitä tai ei, ja sen vuoksi asian eteen kannattaa tehdä töitä. Saara käy läpi kolme tärkeintä kriteeriä, joista hyvä myyntikulttuuri rakentuu, ja antaa konkreettiset vinkit liikeelle lähtöön.
August 22, 2024
lue lisää!
Myyntipuhe Jakso 2: Mitä ottaa huomioon kun rekrytoidaan ensimmäistä myyjää, Enna Forsström?
Myyntipuhe-podcastin toisessa jaksossa Enna Forsström (Wise People Group) vastaa kysymykseen “Mitä ottaa huomioon kun rekrytoidaan ensimmäistä myyjää?”. Enna muistuttaa menestystekijöiden määrittelyn tärkeydestä, ja kertoo, miksi näissä rekryissä usein epäonnistutaan. Jaossa myös muistilista järkevään työjärjestykseen ensimmäisen myyjän palkkaamisessa.
August 15, 2024
lue lisää!
Myyntipuhe Jakso 1: Milloin on oikea aika soittaa, Antti Seppälä?
Myyntipuhe-podcastin ensimmäisessä jaksossa Antti Seppälä (Dista Oy) vastaa kysymykseen “Milloin on oikea aika soittaa?”. Antti antaa parhaat vinkkinsä potentiaalisten asiakkaiden tavoittelun ajankohtaan, ja rohkaisee tarttumaan puhelimeen ilman ylisuunnittelua.Kuuntele
June 17, 2024
lue lisää!