Tilaisuus on päättynyt: Myynnin menestys ei ole sattumaa -livetilaisuus 12.3.2025 Helsingissä

February 13, 2025

MyyntiKollektiivin tilaisuus:

Myynnin menestys ei ole sattumaa

– Monikanavainen & aktiivinen myynti ja sen johtaminen

  • Milloin: 12.3.2025 klo 14–17
  • Missä: Finnkino Maxim (Kluuvikatu 1, 00100 Helsinki)
  • Hyvä tietää: Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton 

Myyntitiimin menestys ei synny sattumalta. Se rakentuu oikeista kohderyhmistä, motivoivasta palkitsemisesta, rohkeasta monikanavaisesta myyntityöstä ja sanavalinnoista, joilla myyntiä johdetaan.

Tässä MyyntiKollektiivin tilaisuudessa pureudutaan myynnin kasvun haasteisiin ja mahdollisuuksiin, joita monikanavainen ja aktiivinen myyntityö tänä päivänä vaatii onnistuakseen. Aihetta lähestytään konkreettisten arjen vinkkien kautta, joilla sekä myyjät että myyntijohtajat voivat päästä tavoittelemiinsa tuloksiin. 

Ilmoittaudu mukaan ja tule nappaamaan vinkit talteen!

Tilaisuudesta ei tule streamia tai tallennetta. Olemme järjestäneet aikaa myös kohtaamisille, eli tule moikkaamaan kollegoita ja solmimaan uusia tuttavuuksia aftereille!‍

Tilaisuuden puheenvuorot:

Monikanavainen myynti – rohkeutta, johtamista ja onnistumisia

  • Monikanavainen myynti on nykypäivän myyntityössä välttämättömyys. Miten varmistetaan, että koko tiimi uskaltaa ja osaa hyödyntää myynnissä eri kanavia tehokkaasti? Mitä monikanavainen myynti tarkoittaa myyjän ja myyntijohtajan arjessa – ja miten johtaa myyntiä niin, että kaikki myyjät varmasti pysyvät kehityksessä mukana?
  • Teemu Ilola (MyyntiKollektiivi) avaa puheenvuorossaan, mistä toimiva monikanavainen myyntikokonaisuus koostuu, ja miten myyjiä kannustetaan rohkeuteen eri kanavissa. Teemun puheenvuoro tarjoaa arkitasoista apua siihen, miten jokainen myyjä voi arjessaan hyödyntää monikanavaisuutta tehokkaammin ja tuloksellisemmin.

“Kerro, kerro kuvastin, ken on prospektoinnissani sopivin”

  • Myyntiprosessin alkuvaiheen systemaattinen toteuttaminen on monelle yritykselle pullonkaula. Usein siksi, että kohderyhmä on määrittelemättä (tai liian löyhästi määritelty) ja taustatyö tekemättä. 
  • Pipa Thiel (Get Leads Oy) pureutuu puheenvuorossaan prospektoinnin yleisimpiin sudenkuoppiin. Pipan puheenvuoro tarjoaa käytännön ideoita, joilla myyjät ja myyntijohtajat voivat tehostaa asiakashankintaansa ja varmistaa, että myyntityö kohdistuu varmasti oikeisiin prospekteihin.

Sanat myyvät – kuinka oikeat sanavalinnat vahvistavat myyntitiimin motivaatiota ja tuloksia?

  • Myyntijohdon ja myynnin esihenkilöiden sanavalinnoilla on suora vaikutus myyntitiimin motivaatioon, sitoutumiseen ja lopulta myyntituloksiin. Liiallinen vaatimusten korostaminen voi lisätä epäonnistumisen pelkoa, kun taas kannustava viestintä auttaa myyjiä käsittelemään haasteita ja pysymään motivoituneina. 
  • Anne Rantala (KetäAkatemia) avaa puheenvuorossaan, miten palautteen ja tavoitteet voi sanoittaa niin, että ne vahvistavat motivaatiota, sitoutumista ja myös asiakaskokemusta. Anne muistuttaa, miten suuri vaikutus pienillä sanavalinnoilla voi olla onnistumiselle.

Miksi moni yritys palkitsee vain huippumyyjät, kun perusmyyjissä voisi olla isoin potentiaali kasvulle?

  • Monessa yrityksessä myyntikilpailut palkitsevat kerta toisensa jälkeen samoja huippumyyjiä. Mikä vaikutus tälläisellä on koko tiimin motivaatioon? Suurin kasvupotentiaali myynnissä voikin piillä niin sanotuissa perusmyyjissä: jos heidät saadaan mukaan myyntikisaan, jossa myös heillä on mahdollisuus saada palkintoja, voidaan päätyä aivan uusiin onnistumisten ulottuvuuksiin.
  • Ronny Rubin ja Jani Karell (Innoflame) kertovat, mitä eri keinoja voidaan käyttää motivoimaan koko myyntitiimiä ja kasvattamaan myyntiä tasaisemmin. Puheenvuorossa kuullaan myös casena kuinka teleoperaattori DNA hyödyntää myynnissään Pistekauppa-mallia. Samalla kuullaan mitkä ovat myyntikilpailujen suosituimmat palkinnot.

Tilaisuuden aikataulu:

  • Klo 13.40 ovet auki, tervetuloa
  • Klo 14–16 puheenvuorot
  • Klo 16–17 verkostoitumista, pienet tarjoilut ennakkoilmoittautuneille
  • Klo 17.00 tilaisuus päättyy

Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta. Tilaisuuden tuottaa MyyntiKollektiivi. Tilaisuuden mahdollistavat Get Leads Oy, KetäAkatemia, Innoflame ja Finnkino.

*Tilaisuus on päättynyt*