Myynnin ja markkinoinnin yhteistyöstä on puhuttu jo vuosikymmeniä. Tämän saman ajan myynnin ja markkinoinnin tiimit ovat tehneet suunnitelmia toisistaan erillään, ilman yhteistä kaupallista strategiaa. Näin toimimalla yritys menettää rahaa, ja lisäksi asiakaskokemus on heikkoa.
Tässä MyyntiKollektiivin Aamupalsussa käydään läpi myynnin ja markkinoinnin yhteisen kaupallisen prosessin kehittämistä niin teknologian kuin henkilöiden johtamisen näkökulmasta. Asiaa meille saapuu viipaloimaan Johanna Mikkonen (Vipu) ja Taina Ikola (Varma).
Johanna avaa, millainen rooli teknologialla on liiketoimintatavoitteiden saavuttamisessa ja kertoo yhteisten mittareiden asettamisesta. Taina on vienyt organisaatiossaan muutoksen läpi ja vastaa nykyisessä roolissaan Growth Leadina kaupallisesta prosessista sekä tuloksista. Hän jakaa käytännön vinkkejä, miten edistää myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä sekä miten nostaa asia johdon agendalle.
Tämä aamupalsu on sinulle, jos haluat kuulla:
---------------
Mikä on Aamupalsu?
MyyntiKollektiivin Aamupalsujen tarkoituksena on jakaa myynnin ammattilaisille vertaistukea ja inspiraatiota arkeen. Aamupalsuissa vaihtuvat vieraat jakavat näkemyksiään ja vastaavat osallistujien kysymyksiin.
MyyntiKollektiivin Aamupalsuja juontavat MyyntiKollektiivin tuotannon tiimiläiset. Mukana menossa on pääkumppanimme Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA.