Outbound-myynnissä on montaa koulukuntaa. Kaikilla on omat kokemuksensa, mielipiteensä ja uskomuksensa myynnistä. Asia kuitenkin on niin, että myynti ei ole uskon asia. Myynti on numeroita; ykkösiä ja nollia. Oma myyntitaktiikka kannattaa siis perustaa dataan eikä mutuun.
Dista keräsi tiedot viimeisen 3 vuoden aikana käydyistä puheluista ja soittoyrityksistä ja analysoi niitä monelta kantilta. Tämä 650 000 nostettua luuria sisältävä analyysi kertoo mm., että onnistunut buukkipuhelu kestää keskimäärin hieman yli 3 minuuttia.
Kolmessa minuutissa pitää siis saada päättäjä pysähtymään, saada hänet ymmärtämään, mistä on kyse, kartoittaa tarve, myydä ajatus tapaamisesta ja vielä varmistaa, onko asia ajankohtainen.
Onko tämä edes mahdollista?
Tässä MyyntiKollektiivin Aamupalsussa puhutaan myynnin lainalaisuuksista suoraan. Vieraamme Antti Seppälä (Dista) antaa muutaman käytännön vinkin myyntiputken rakentamiseen ja vauhdittamiseen.
---------------
Mikä on Aamupalsu?
MyyntiKollektiivin Aamupalsujen tarkoituksena on jakaa myynnin ammattilaisille vertaistukea ja inspiraatiota arkeen. Aamupalsuissa vaihtuvat vieraat jakavat näkemyksiään ja vastaavat osallistujien kysymyksiin.
MyyntiKollektiivin Aamupalsuja juontavat MyyntiKollektiivin tuotannon tiimiläiset. Mukana menossa on pääkumppanimme Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA.