Valitettavan monessa B2B-organisaatiossa on ajauduttu siihen, että myyjä on synonyymi tilausten käsittelijälle. Yhä useampi yritys löytää itsensä aika haastavasta tilanteesta, kun soppaan lisätään taloustilanteen kiristyminen: asiakkaita lähtee, tilaukset pienenevät, mutta uusia asiakkaita ei näy eikä kuulu. Aggressiivinen odottelu ei auta, vaan myyjien on luotava kysyntää, eikä vain odotettava sitä.
Oona Kankkunen (Network & Growth) on tunnistanut tämän haasteen valmennettuaan satoja myyntiorganisaatioita. Nykyaikainen ostaminen ja markkinatilanne vaatii, että on oltava aktiivisempi ja toisaalta myös läsnä siellä, missä kohderyhmän asiakkaat ovat. Joskus saattaa joutua jopa ottamaan puhelimen käteen ja soittamaan tai laittamaan Linkedin-viestin, kun asiakas ei vastaakaan.
On aika ottaa omasta myynnistä aktiivisempi niskapers*ote ja muuttaa myyntikulttuuria perustavanlaatuisesti. Muutos ei ole helppo, mutta se on toteutettavissa. Tässä MyyntiKollektiivin Aamupalsussa käydään 30 minuutissa läpi, mistä tässä ongelmassa on kyse ja miten organisaatiota johdetaan kohti aktiivisen myymisen kulttuuria.
Olit sitten myyntijohtaja, toimitusjohtaja tai myyjä, tähän kannattaa käyttää aamustasi puoli tuntia. Ja vaikket pääsisikään mukaan livehetkeen, saat tallenteen mailiisi automaattisesti kun ilmoittaudut mukaan nyt etkä sitten syssymmällä.
---------------
Mikä on Aamupalsu?
MyyntiKollektiivin Aamupalsujen tarkoituksena on jakaa myynnin ammattilaisille vertaistukea ja inspiraatiota arkeen. Aamupalsuissa vaihtuvat vieraat jakavat näkemyksiään ja vastaavat osallistujien kysymyksiin.
MyyntiKollektiivin Aamupalsuja juontavat MyyntiKollektiivin tuotannon tiimiläiset. Mukana menossa on pääkumppanimme Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA.